Minusta

Joel Sallinen konversio-optimoija

Konversio-optimoija Joel Sallinen

Olen vuodesta 2015 alkaen keskittynyt konversio-optimointiin (CRO) ja verkkokauppojen käytettävyyden kehittämiseen. Alkuun huomasin, kuinka moni sivusto karkotti potentiaalisia ostajia kankeilla ostopoluillaan – ja ajan myötä sama ilmiö toistui liki jokaisessa verkkokaupassa. Päädyin lopulta kirjoittamaan kandidaatintutkielman mobiilikäytettävyydestä, koska halusin ymmärtää, miksi ostaminen on usein tarpeettoman hankalaa.

Työssäni yhdistyvät suora, analyyttinen lähestymistapa ja pilke silmäkulmassa. Uskon datavetoiseen, tieteelliseen menetelmään: testaan mieluummin hypoteesin kuin luotan sattumaan, ja tutkin, mitä luvut oikeasti kertovat sivuston toiminnasta. Se ei kuitenkaan tarkoita otsa rypyssä puurtamista – päinvastoin, olen varma, että pieni huumori helpottaa prosessia ja tuo esiin uusia oivalluksia. Olen ehtinyt työskennellä yli sadan verkkokaupan kanssa, ja tähän mennessä kertyneen lisämyynnin arvo on noussut jo yli 30 miljoonaan euroon.

Jos haluat tehdä ostamisesta sujuvaa ja nostaa konversiota ilman turhaa mainosbudjetin paisuttamista, ota yhteyttä. Voit soittaa suoraan tai laittaa viestiä sähköpostitse tai WhatsAppilla – vastaan yleensä nopeammin kuin ehdit avata uutta välilehteä.